Ruta Vermella

Descarrega la ruta:

PDF KML

alt text

alt textLa Ruta Vermella comença a l’aparcament de l’escola Àngel Ruiz i Pablo des Castell (a l’entrada del pas subterrani que travessa la carretera Me-2). Travessarem i continuarem per la vorera direcció a Sant Lluís, seguint les senyals blanques i vermelles del GR Camí de Cavalls.

alt textEn arribar a l’entrada a la Urbanització Sol del Este, seguirem per la carretera, passarem per davant del Cementiri Municipal des Castell i ens dirigirem cap a la Cala Sant Esteve.

alt textTrobarem un desviament a la dreta un poc abans d’arribar al castell de Sant Felip que deixarem a la nostra esquerra.

alt textContinuarem cap a la cala Sant Esteve seguint les indicacions del «Camí de Cavalls» uns quants quilòmetres fins que trobem un cartell que ens indica Camí de Rafalet.

alt textATENCIÓ!!
En el següent tram compartirem camí amb vehicles, esteu vigilants i respecteu les normes vials.

alt textGirarem a la dreta per aquest camí que ens durà a la Urbanització de Trebalúger. Un cop arribats a aquesta, seguint pel Camí (carrer) de Rafalet trobarem a l’esquerra el Camí (carrer) de Llucalari (*Atents a les fletxes vermelles) , que seguirem recte.

alt textUn poc més endavant (esteu atents a les marques vermelles), la ruta s’estreny per un caminet formigonat entre les cases i al final d’aquest arribarem a un petit aparcament que travessarem per girar a la dreta pel Carrer des Garrofer.

alt textTot seguit, agafarem el tercer carrer a l’esquerra (Carrer des Ullastres) que ens portarà a una plaça, on agafarem a la dreta el «Camí Vell de Alcalfar Vell». Per aquest camí sortirem a la Carretera des Castell a Sant Lluís (Me-6) i un cop travessada pels passos de vianants continuarem recte pel «Camí de Trebalúger a Trepucó» direcció a Na Xenxa.

alt textDeixant enrere la cruïlla amb el «Camí de Rafal», seguirem tot recte, per la dreta, el camí asfaltat direcció a Trepucó fins arribar al «Camí Verd», girarem a la dreta i baixarem fins arribar a la Carretera de Maó a Es Castell (Me-2).

alt textUn cop aquí, giram a l’esquerra (per la vorera) uns 200m cap a Maó per cercar el pas de vianants que ens permeti travessar la carretera.

alt textTornem cap as Castell i baixarem cap a l’esquerra, per la Costa de Cala Figuera i abans d’arribar al final d’aquesta, a dreta veurem unes escales que agafarem i ens duran al Moll de Cala Figuera. Seguirem per aquest moll, vorejant la mar, fins arribar al Fonduco.

alt textUn poc abans del final del carrer enmig les cases, a mà dreta, trobarem unes escales que pujarem fins remuntar damunt del penya-segat.

alt textUn cop aquí se’ns presenten dues opcions: a l’esquerra un caminet que, vora la mar, ens durà as Castell pel «Repòs del Rei» a la vegada que podrem gaudir de les meravelloses vistes del Port de Maó.

O bé agafar un altre caminet a la dreta, que ens portarà a la rotonda de Son Vilar, a la Carretera de Maó a Es Castell (Me-2). Si agafem aquesta darrera opció, seguint la vorera cap as Castell molt prest a mà esquerra trobarem el Camí Vell de Maó que ens durà as Castell.

alt textLes dues opcions desemboquen al Carrer de Fontanilles, que agafarem en pujada per trobar la carretera Me-2 i seguint-la a mà esquerra, arribarem al punt de partida de la ruta.