La comunitat educativa del col·legi Àngel Ruiz i Pablo d'Es Castell connectarà dilluns que ve, 29 de gener, per videoconferència amb els membres de la Base Espanyola "Gabriel de Castilla", a l'Antàrtida, per conèixer la feina que desenvolupen en el marc de la XXXI Campanya Antàrtica Espanyola 2017-2018.
La connexió es realitzarà a les 11 hores a l'aula d'anglès, es retransmetrà en directe a través de la pàgina de Facebook de l'Ajuntament (https://www.facebook.com/Ajuntament-des-Castell-100491076972155) i, durant la mateixa, els alumnes de cinquè de primària i els seus professors tindran l'oportunitat de dialogar amb el grup d'espanyols, militars i científics, que es troben a la base militar espanyola, situada a l'illa Decepció, on duen a terme diversos projectes de recerca en l'àmbit d'aquesta campanya. El CEIP Àngel Ruiz i Pablo d'Es Castell és uns dels tres centres educatius del país que ha estat seleccionat mitjançant sorteig per poder dur a terme aquesta interessant iniciativa, gràcies a la tenacitat i l'obstinació de l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de la localitat que va analitzar la proposta i va decidir presentar la pertinent sol·licitud en temps i forma.
La Campanya Antàrtica Espanyola 2017-2018, amb un total de 230 participants dels quals 122 són investigadors, acull 16 projectes de recerca finançats per l'Agència Estatal d'Investigació. Donarà més suport a 5 projectes d'altres països: un a bord del BIO Hespérides de Colòmbia, tres a la Base Antàrtica Espanyola Gabriel de Castilla i un a la Base Antàrtica Espanyola Juan Carles I. Aquesta iniciativa, patrocinada per nombrosos organismes i universitats, té un caràcter multidisciplinari i va orientada habitualment a temes tan diversos com medi ambient, biodiversitat, biologia marina, geologia, climatologia, sanitat, etc.
Campanya Antàrtica
La Campanya Antàrtica de l'Exèrcit de Terra és l'operació militar a l'exterior més antiga actualment en vigor, i que aquest any arriba ja el seu trentè primera edició. Es desenvolupa en col·laboració entre el Ministeri de Ciència i Innovació (amb el suport de la Unitat de tecnologia marina del CSIC) i el Ministeri de Defensa, a través de l'Exèrcit de Terra, que gestiona les bases Gabriel de Castilla i Juan Carlos I.
La base antàrtica Gabriel de Castilla està situada a l'illa Decepció, a l'arxipèlag de les Illes Shetland del Sud. La unitat militar té com a missió donar suport i col·laborar amb els científics per posar en pràctica els seus projectes d'investigació. Aquestes activitats militars són de gran importància perquè els científics desenvolupen els seus projectes en les millors condicions de vida i seguretat en un lloc inhòspit, sota una climatologia molt dura i a 13.000 km de distància d'Espanya.
La present Campanya Antàrtica, que com en anys anteriors coincideix amb l'estiu austral, està previst que finalitzi a mitjans del proper mes de març.